Comissió d'Estrangeria

L’ICAB aposta per la creació d’un Servei d’Orientació Jurídica per contribuir a evitar conflictes al CIE de Zona Franca

La Comissió d’Estrangeria del Col·legi d’Advocats de Barcelona mostra la seva preocupació pels fets denunciats relatius als suposats maltractaments als interns del Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de Zona Franca i confia que el procediment judicial en curs aclarirà els fets.
Fri Jan 10 00:00:00 CET 2014

Cal recordar que en poc marge de temps el CIE  de Zona Franca ha estat notícia als mitjans de comunicació per fets diversos, ja sigui el suposat suïcidi d’un intern o les suposades agressions a un intern, ambdues accions denunciades durant el passat mes de desembre.

Per contribuir a evitar situacions similars, el degà d’aquesta corporació, Oriol Rusca, s’ha reunit amb la delegada del Govern a Catalunya, Llanos de Luna i amb el cap Superior de Policia, Agustín Castro Abad amb l’objectiu de posar en marxa un Servei d’Orientació Jurídica al CIE de Zona Franca.

La Comissió d’Estrangeria del Col·legi d’Advocats va crear el juny de 2011 un grup de treball específic per realitzar un informe sobre els drets i llibertats de les persones internades en els centres d’internament d’estrangers, que va ser remès al Ministeri de l’Interior el 2 d’octubre de 2011. La Comissió també va fer un informe per valorar l’avantprojecte del reglament de funcionament i règim interior dels centres d’estada controlada d’estrangers, que va ser enviat al Ministeri de l’Interior el juliol 2012,  i a principis de l’any passat al director general de la policia, a la delegada del govern a Catalunya, al fiscal coordinador d’Estrangeria a Barcelona i a la Jutgessa degana de Barcelona.

Des de l’ICAB es continuarà treballant perquè l’entrada en funcionament d’aquest SOJ sigui una realitat el més aviat possible, ja que cal donar solucions efectives a un situació que perdura des de fa temps. La bona sintonia  i el diàleg amb la delegada del Govern a Catalunya i amb la direcció superior de policia poden augurar un futur SOJ al CIE de Zona Franca en breu.