Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances | Notes de Premsa | Titulars

Serà en el marc del 28è Congrés de Responsabilitat Civil que se celebrarà els dies 9 i 10 de maig de 2024 a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona sota l’organització de la Comissió d'Advocats d'RC i Assegurances.

Wed May 08 17:30:55 CEST 2024

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, a través de la Comissió  d'Advocats d'RC i Assegurances celebrarà demà dijous 9 de maig i el divendres 10 de 2024 el 28è Congrés de Responsabilitat Civil amb l’objectiu d’analitzar les principals novetats legislatives sobre aquesta matèria i alhora abordar algunes de les noves casuístiques que estan sorgint en aquest àmbit del Dret.

El degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez García, i el president de la Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances de l'ICAB, Diego Callejón Muzelle inauguraran el dia 9  a les 15:30h aquest Congrés.

El 28è Congrés de RC s’estructura en nou ponències. S’iniciarà amb la sessió sobre els danys i perjudicis a les xarxes socials. Es farà amb la participació de l’advocat Francesc Feliu Pamplona, el qual exposarà i analitzarà el cas conegut com els “moderadors de Facebook” en el qual treballadors d’aquesta xarxa social van denunciar les conseqüències físiques i mentals derivades del visionat constant d’imatges que havien de filtrar a l’hora de moderar els continguts i com el jutjat del social número 28 de Barcelona va determinar com accident laboral els problemes de salut mental d’un dels exmoderadors que va denunciar la seva situació laboral.

Durant les dues jornades del 28è del Congrés de RC també es tractaran:

• “L'assegurança voluntària en la circulació de vehicles de motor. Possibilitats de la seva aplicació davant els límits del SOA per complir amb el principi de restitució íntegra del dany”;
  • “El nou recurs de cassació en matèria civil. Taller pràctic”;
  • “La quantificació del dany moral derivada del delicte. Alternatives a la determinació aleatòria del valor del dany”;
  • “Intervenció provocada, crida al procés i intervenció voluntària en els procediments de responsabilitat civil. Especial referència al supòsit de les companyies asseguradores”
  • “La contractació de l'assegurança, declaració del risc i la seva posterior importància en cas d'existència de sinistre: infraassegurança, sobreassegurança i regla d'equitat.”
  • “ La Responsabilitat Civil de les persones amb diversitat intel·lectual i la seva nova regulació”
  • Taula Rodona: “El rescabalament de les despeses d'assistència sanitària futura en l'àmbit hospitalari i ambulatori. Qui l’ha de percebre?”
  • “La responsabilitat per danys en accidents amb patinets elèctrics”

La cloenda del Congrés anirà a càrrec de Ramon Ángel Casanova Burgués, diputat responsable de la Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances de l'ICAB, i Jorge Fuset Domingo, vicepresident de la Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances de l'ICAB.