Departament Internacional | Departament Internacional ICAB

Els dies 20 i 21 de novembre l’ICAB acollirà la 4a edició de les Jornades Ciutats Europees del Dret

Representants de les diferents professions jurídiques de Barcelona, Toulouse i Milan tractaran els següents temes, dividits en 3 sessions de treball: Taula 1 – La venda immobiliària; Taula 2 – La venda electrònica; Taula 3 – Els consumidors.
Mon Nov 03 00:00:00 CET 2014

Aquest projecte, nascut a Toulouse l’any 2012 amb la creació de l’ Association Toulouse cité Européenne du Droit, pretén crear una xarxa de les Ciutats europees del dret que comparteixen els valors, els principis i els drets que la Carta dels Drets Fonamentals ha reconegut com consubstancials a la Unió Europea, quin reconeixement gradual ha estat acceptat des de la més remota antiguitat. Defensen una concepció de la llei: en primer lloc, com una eina de prevenció per a la construcció del futur, i en segon lloc, com un factor d’acompanyament i de millora de la convivència en la vida econòmica i social, animant els ciutadans a compartir aquest desenvolupament de les seves relacions i la construcció de la solució a la seva problemàtica.

Aquest projecte també vol recordar que si la cooperació europea és ara el gran repte de la Unió, les ciutats ja porten molt de temps compromeses amb la cooperació basada en la pràctica comuna del pensament raonat, l’estat de Dret i la democràcia representativa.

La legitimitat de les institucions europees s'afirma dia rere dia. Igualment, els col·lectius professionals, els tribunals, les universitats, els organismes intermedis són tradicionalment el motor de la seva vida pública. Així es pretén que les ciutats europees del dret siguin un lloc de encontre i d’intercanvi per als professionals i actors del dret, sempre al costat de les institucions.

•    Dates: Del  20/10/2014  al  21/10/2014
•    Horari: Consultar el programa
•    Lloc de celebració ICAB: (Mallorca 283) – Aula  72-73
•    Organitzador: Col·legi d’Advocats de Barcelona