Publicacions | Titulars

El número 353 de la revista "Món Jurídic", ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

En aquest número es destaquen en la portada els dos nous projectes que ha posat en marxa el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona: l’Escola d’Oratòria i el projecte ALIAT, i que va presentar el degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, en el marc de la celebració del IX Congrés de l’Advocacia de Barcelona.

Fri Aug 02 13:04:00 CEST 2024

També a la portada es ressalta la Formació ICAB, ja que s’han obert les inscripcions per a l’edició d’octubre tant del Postgrau de Pràctica jurídica com per als Màsters d’Especialització Jurídica. Enguany, com a novetat, l’oferta formativa s’ha ampliat amb el Màster en Intel·ligència Artificial i Dret i el Màster en Dret Urbanístic. Podeu reservar la vostra plaça a través del web col·legial!

Les entrevistes les protagonitzen, d’una banda, Miguel Ángel Aguilar, fiscal de sala de la Unidad de la Fiscalía General del Estado Contra Delitos de Odio y Discriminación, qui afirma que: “Las penas de prisión deberían estar reservadas solo para los hechos más graves, es decir, para el discurso de odio más profesionalizado”. De l’altra,  Thubten Wangchen, fundador y director de la fundación casa del tíbet en barcelona: “Convivir 11 años con el Dalai Lama fue un regalo de la vida”.

La Secció del “Cara a Cara” analitza si és necessària una regeneració democràtica amb la participació dels experts de Dret Constitucional Carles Grima i Camps i Javier Béjar García.

En l'àmbit col·legial trobareu la crònica dels diferents actes que s’han realitzat per celebrar la festivitat de Sant Raimon de Penyafort, que va culminar amb la Sessió Solemne. A més, s’inclou el discurs íntegre del degà Jesús M. Sánchez durant l’inici d’aquest acte. També s’informa que l’advocacia d’ofici ha realitzat un 7,86% d’actuacions més que durant el primer semestre del 2023; de la reclamació de l’advocacia davant el Congrés dels Diputats de la necessària especialització en família, infància i capacitat; l’obertura de la fiscalia presencial a Vilafranca del Penedès -una reivindicació de l'ICAB- i finalment de l’ingrés de Pilar Fernández Bozal com a acadèmica de número a l’acadèmia de jurisprudència i legislació de Catalunya.

En la Secció ADR Mediació es destaca l’acord de col·laboració entre l’ICAB i l’Ajuntament de Barcelona per impulsar un programa pilot de justícia restaurativa per a víctimes d’accidents de trànsit a Barcelona. També s’exposa la conclusió V Congrés de Mediació –que va versar sobre justícia restaurativa, i que va ser organitzat pel centre ADR-ICAB i GEMME i, finalment, s’anuncia la convocatòria dels premis “ADR European Awards”. Mentre que en la Secció ADR Arbitratge trobareu un obituari en record del jurista Julio de Miquel Berenguer.

La revista inclou articles d’interès com: ¿Responsabilidad solidaria o responsabilidad subsidiaria? Principio de especialidad. La previsión testamentaria de la conmutación del usufructo universal. Código penal y personal voluntario de protección civil: al servicio, bienestar y seguridad de la ciudadanía. La sentencia 51/2024 de 15 de enero de la sección 5ª de la sala de lo contencioso administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Catalunya y la Oficina Antifrau. Nova “due diligence” directive i les seves fonamentals implicacions transformadores per a les empreses en sostenibilitat, Drets Humans i Governança (ESG) a la UE. Crónica de actividades de la Comisión de Justicia Penal Internacional del ICAB. Jornada RJC 2024: la ley por el derecho a la vivienda y las novedades de 2024, La desnaturalització de l’extinció per no superació del període de prova, entre d’altres.

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb les persones col·legiades, alhora que permet l’intercanvi d’impressions. Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Des del Món Jurídic us recordem que podeu recuperar els articles i notícies publicades en aquesta revista a través del cercador que trobareu a la pàgina web de l’ICAB. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

I si voleu rebre la revista Món Jurídic, que és gratuïta, només en PDF, per tal de contribuir al compliment de l’Objectiu de Desenvolupament 15 relatiu al “Medi Ambient i el respecte a l’Ecosistema” i per assolir una gestió més sostenible dels boscos, us podeu donar de baixa de rebre’l en paper amb un senzill tràmit: enviant un correu a comunicacio@icab.cat