Publicacions | Titulars

El número 352 de la revista "Món Jurídic", ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

En aquest número es destaca en portada la formació de l’ICAB. Ja s’han obert les inscripcions per a l’edició d’octubre tant del Postgrau de Pràctica jurídica com per als Màsters d’Especialització Jurídica. Enguany, com a novetat, l’oferta formativa s’ha ampliat amb el Màster en Intel·ligència Artificial i Dret i el Màster en Dret Urbanístic. Podeu reservar la vostra plaça a través del web col·legial

Tue Jun 18 13:04:00 CEST 2024

Les entrevistes les protagonitzen, d’una banda, Jacqueline Scott, presidenta de la Unió Internacional d’Advocats (UIA) qui afirma: "Defendre l’Estat de Dret és la raó de ser de l’advocacia i la UIA sempre ha estat a la avantguarda en aquesta qüestió". De l’altra, el notari José Luis Criado ens apropa el món del Dakar ja que ha és un dels participants espanyols més veterans (33 edicions) d’aquesta ral·lie. Criado declara a Món Jurídic que de tots els continents on s’ha disputat el  Dakar, Àfrica és el seu preferit.

La Secció del “Cara a Cara” aborda la retirada de la custòdia per al progenitor que hagi estat denunciat per violència de gènere amb Cristina Diaz-Malnero, presidenta de la Secció de Dret de Família, i Cristina Capuz, secretària de la Secció de Dret Penal de l’ICAB.

En l'àmbit col·legial, també es destaca l’aprovació per majoria de vots afirmatius la gestió anual de la Junta de govern, la memòria d’activitats, els estats financers, la liquidació pressupostària 2023 i els pressupostos de l’ICAB per al 2024, així com la visita institucional a l’ICAB amb el ministre de la presidència, justícia i relacions amb les Corts, Félix Bolaños; la celebració de Sant Jordi a l’ICAB, que va comptar amb l’assistència de més de 1.000 persones a la fira de llibres jurídics de la biblioteca, i la 6a edició del triangular d’universitats, que va permetre posar en relleu els dots d’oratòria dels alumnes del màster d’accés de l’ICAB amb la UB, la UAB I LA UPF-BSM.

En aquest número també trobareu la crònica de l’acte commemoratiu del 40è aniversari de Món Jurídic, i a més, les opinions de diferents directors de la revista parlant de la seva etapa al capdavant de la publicació i del llegat de la revista, que ja és un emblema de la Corporació.

La revista inclou articles d’interès com: “La llei 7/2022, de 8 d’abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular − LRSCEC−: una eina per al foment de l’economia social”; “La fi dels abusos de la plusvàlua municipal. La prescripció de l’acció principal en les execucions”; “Reflexions entorn de l’extinció de contracte per incapacitat permanent de la persona treballadora”; “El dret a la prova: l’exhibició de proves en la proposta de directiva sobre la responsabilitat en matèria d’IA”, entre d’altres.

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb les persones col·legiades, alhora que permet l’intercanvi d’impressions. Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Des del Món Jurídic us recordem que podeu recuperar els articles i notícies publicades en aquesta revista a través del cercador que trobareu a la pàgina web de l’ICAB. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

I si voleu rebre la revista Món Jurídic, que és gratuïta, només en PDF, per tal de contribuir al compliment de l’Objectiu de Desenvolupament 15 relatiu al “Medi Ambient i el respecte a l’Ecosistema” i per assolir una gestió més sostenible dels boscos, us podeu donar de baixa de rebre’l en paper amb un senzill tràmit: enviant un correu a comunicacio@icab.cat