Publicacions | Titulars

El número 351 de la revista "Món Jurídic", ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

Us animem a celebrar aquesta Diada a l’ICAB i, alhora, també us emplacem a què participeu en l’acte de celebració del 40è aniversari  de la revista Món Jurídic, que se celebrarà el proper 8 de maig, a les 19h, a la seu col·legial.

Mon Apr 08 13:04:33 CEST 2024

En aquest número es destaquen en portada les dues propostes legislatives que ha elaborat l’Institut I+Dret (Barcelona, Madrid i Màlaga) i la Comissió de Normativa per ajudar a combatre l’okupació il·legal i la multireincidència, així com la propera festivitat de Sant Jordi, que enguany compta amb un ampli ventall d’actes, entre els quals cal assenyalar la fira de llibres amb la participació de les principals editorials jurídiques, que estaran a la Sala de lectura de la Biblioteca, de 10 a 17h, o la venda de roses solidàries de xocolata per recaptar fons a càrrec de la Fundació degà Ignasi de Gispert, que es farà a través de l’estand que s’ubicarà al xamfrà del Palauet Casades.

En aquest número també es destaca en l’apartat “Junta Informa” la proposta que va fer el degà de la Corporació, Jesús M. Sánchez, d’oferir-se com a mediador davant el conflicte entre el Departament de Justícia i el cos de funcionaris i funcionàries dels centres penitenciaris. A més, aquesta situació va impossibilitar durant unes jornades la comunicació de l’advocacia amb les persones internades i, per això, tant des de l’advocacia barcelonina com catalana es va demanar que es prenguin les mesures necessàries per evitar que en el futur es repeteixi una situació com aquesta per vetllar pel compliment del dret de defensa.

Les entrevistes les protagonitzen, en aquesta ocasió, Carles Castresana, Comissionat de la ONU per als Drets Humans a Sudan del Sud i fiscal del Tribunal de Comptes, i l’escriptora Pilar Eyre.

La Secció del Cara a Cara aborda en aquesta ocasió si els mòbils s’haurien de prohibir als menors de 16 anys i quina seria la millor edat per comprar aquest dispositiu als menors. Es fa de la mà dels membres de la Secció TIC de l’ICAB, Oriol Torruella, i de la Secció d’Infància, Xavier Puigdollers.

La revista inclou articles d’interès com: “Modificació del reglament de l’IRPF en matèria de retencions i ingressos a compte sobre rendiments del treball a propòsit de l’increment del salari mínim interprofessional fixat per al 2024 (RD 142/2024, de 6 de febrer)”; “Los incentivos fiscales y las producciones cinematográficas y series audiovisuales (iii)”; “La reforma de la Jurisdicció Social segons el Reial Decret-Llei 6/2023”; “El nou catàleg de flora i fauna silvestre autòctona amenaçada de Catalunya. Estatus jurídic del llop ibèric a Catalunya i última reforma legislativa, decret 172/2022, mitjançant la resolució acc/3929/2023”; “Desplaçament forçat i dret d’asil: diagnòstic actual de la declaració universal dels drets humans”; “Sobre els ventres de lloguer o sobre la compra de nadons: aspectes jurídics” ; “La reforma del proceso civil mediante el Real Decreto Ley 6/2023, de 19 de diciembre”; “Puntos clave de la instrucción núm. 1/2024 de la Secretaría de Estado de Seguridad por la que se aprueba el ‘Procedimiento integral de la detención policial’”; “Algunes utilitats i recordatoris d’actualitat; Procedimientos sobre la corte penal internacional ante crímenes de estado, caso Nagorno Karabagh”; “L’advocacia internacional es reuneix a l’ICAB per reflexionar i debatre sobre el canvi climàtic”.

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb les persones col·legiades, alhora que permet l’intercanvi d’impressions. Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Des del Món Jurídic us recordem que podeu recuperar els articles i notícies publicades en aquesta revista a través del cercador que trobareu a la pàgina web de l’ICAB. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

I si voleu rebre la revista Món Jurídic, que és gratuïta, només en PDF, per tal de contribuir al compliment de l’Objectiu de Desenvolupament 15 relatiu al “Medi Ambient i el respecte a l’Ecosistema” i per assolir una gestió més sostenible dels boscos, us podeu donar de baixa de rebre’l en paper amb un senzill tràmit: enviant un correu a comunicacio@icab.cat