Titulars

El número 349 de la revista "Món Jurídic", ja disponible al web de l’ICAB en format PDF

Properament rebreu als vostres despatxos el nou exemplar de la revista Món Jurídic. En aquest nou número es destaca les accions que s’han fet per millorar les instal·lacions i els equipaments a les diferents delegacions territorials del Col·legi.

Tue Dec 12 14:06:32 CET 2023

En la Secció “Junta Informa” també s’informa que s’ha lliurat el premi de recent creació per reconèixer “la trajectòria en el periodisme del sector legal” al periodista Jesús G. Albalat, considerat com el degà dels periodistes de tribunals, així com el nou impuls i promoció del premi Memorial Josep Solé Barberà 2023, que s’ha concedit a la iniciativa legislativa popular “Regularització Ja”. A més de la renovació dels càrrecs en diferents delegacions del Col·legi.

A la secció “Cara a Cara” es fa una anàlisi jurídica de l’amnistia amb la participació de Teresa Freixes, catedràtica de Dret Constitucional i Catedràtica Jean Monnet ad personam i vicepresidenta de la Reial Acadèmia Europea de Doctors i Joan Lluís Pérez Francesch, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L’entrevista la protagonitza en aquesta ocasió Neus Pujal, fiscal en cap de Barcelona, qui afirma que “cal modernitzar i fer més eficient la Fiscalia”.

En la secció “El Col·legi es Mou” es destaca que la campanya publicitària 2023 per promoure la funció social de l'advocacia ha impactat en prop de 2 milions de catalans; també l’exitós concert de la Coral ICAB amb motiu del seu 25è aniversari de la Coral de l’ICAB i la sessió oberta de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya amb la participació de Fernando Pantaleón Prieto, per citar uns exemples.

En l’àmbit formatiu es fa un repàs dels congressos i jornades celebrats a l’ICAB, entre els quals cal remarcar el IV Congrés de Dret Immobiliari; el II Congrés de Dret de Família; el IV Congrés de Compliance, la jornada de la revista jurídica de Catalunya per analitzar la nova llei estatal d'habitatge i la seva aplicació a Catalunya; el X Congrés d’Institucions Arbitrals o l’èxit d’assistència de persones col·legiades a la conferència sobre “El concurs sense massa”.

També s’anuncia que ja estan obertes les inscripcions per a la nova edició (gener) dels Màsters ICAB, que permeten l’especialització de l’advocacia en diferents àmbit del Dret; el curs de directives - dones en consell d'administració 2024 i en la Secció “Alumni EPJ” s’informa que la nova edició del Postgrau de Pràctica Jurídica de l’ICAB s’iniciarà el proper més de març.

Així mateix, la nova entrega de la revista inclou articles d’interès com per exemple: : La inaplicació de la circumstància atenuant de dilacions indegudes en  l’enjudiciament ràpid de determinats delictes; la regulació actual de les jurisdiccions no cooperatives en el dret  tributari espanyol, entre d’altres.

En aquestes dates, l'ICAB també vol desitjar-vos unes bones festes i un feliç 2024!

"Món Jurídic" és una publicació editada per l’ICAB amb la finalitat de ser un mitjà informatiu i d’expressió dels seus col·legiats/des. És el reflex de la vida col·legial i un vehicle de comunicació de la Junta de Govern amb les persones col·legiades, alhora que permet l’intercanvi d’impressions. Podeu adreçar els vostres articles, cartes o opinions a monjuridic@icab.cat

Des del Món Jurídic us recordem que podeu recuperar els articles i notícies publicades en aquesta revista a través del cercador que trobareu a la pàgina web de l’ICAB. Podeu realitzar la cerca per text lliure, autor, títol de l’article, data i secció.

I si voleu rebre la revista Món Jurídic, que és gratuïta, només en PDF, per tal de contribuir al compliment de l’Objectiu de Desenvolupament 15 relatiu al “Medi Ambient i el respecte a l’Ecosistema” i a una gestió més sostenible dels boscos, us podeu donar de baixa de rebre’l en paper amb un senzill tràmit: enviant un correu a comunicacio@icab.cat