Comissió de Cultura / Formació | Formació ICAB

El 21 de juliol, Jornada APDCAT: 'La reforma europea de protecció de dades: situació actual'

Organitza: Autoritat Catalana de Protecció de Dades i Comissió de Cultura
Tue Jul 14 00:00:00 CEST 2015

El passat mes de juny, el Consell de la Unió va adoptar un text sobre la proposta de nou Reglament europeu en matèria de protecció de dades de caràcter personal. En aquest moment en què s’encara la recta final de la tramitació del projecte, que finalment han d’aprovar el Consell i el Parlament Europeu, resulta del màxim interès conèixer l’evolució d’aquesta normativa des de la seva primera versió, presentada l’any 2012 per la Comissió Europea, i identificar els principals reptes per a aquesta normativa.

Aquesta sessió permetrà conèixer de primera mà l’estat actual de qüestions com ara l’àmbit territorial d’aplicació de la normativa europea de protecció de dades, les noves obligacions dels responsables del tractament d’informació personal (accountability, avaluació d’impacte en la privacitat, privacitat en el disseny, designació d’encarregats de protecció de dades, etc.), el dret a l’oblit, les noves mesures de seguretat o el nou règim sancionador.

L’acte se celebrarà el proper 21 de juliol de 2015, a les 17.30 hores, a l’Aula de la 8a planta  de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, carrer Mallorca núm. 283, Barcelona.

PROGRAMA:

17.30 BENVINGUDA I INAUGURACIÓ

· ROSA MARÍA BARBERÀ RAMOS, Vicedegana de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

· M. ÀNGELS BARBARÀ I FONDEVILA, Directora de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades

18.00 ASPECTES CENTRALS DE LA REFORMA EUROPEA DE PROTECCIÓ DE DADES

· RAFAEL GARCIA GOZALO, Cap de l'Àrea Internacional de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD)

18.45 TORN DE PREGUNTES

19.00 CLOENDA I FI DE L'ACTE