Comissió de Cultura / Formació | Formació ICAB

Del 3 al 24 de maig, Curs de Comptador-Partidor al Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

En seu de partició judicial, l’article 784 de la LEC -designació del comptador i dels pèrits- en el seu apartat 3 estableix que si faltés acord per al nomenament de comptador se’n designarà un per sorteig, d'entre els advocats exercents amb especials coneixements en la matèria i amb despatx professional al lloc del judici. L’objectiu d'aquest curs que organitza la Secció de Dret Civil de l'ICAB del 3 al 24 de maig de 2016 és el de facilitar als advocats aquests ''especials coneixements''; és a dir, que obtinguin la formació específica necessària per tal de dur a terme la important tasca que la Llei els encomana en haver estat designats comptadors partidors.
Thu Apr 07 00:00:00 CEST 2016

D’aquesta manera, col·laboraran de manera adient amb l’Administració de Justícia, en la seva funció de garantir i fer efectiu el principi de tutela judicial.

En aquest curs es tractaran temes com ara l’execució de les darreres voluntats; el comptador-partidor i el marmessor; les diferències i afinitats (remissió al dret comú i al dret foral); les operacions que comprèn la partició -inventari, liquidació, divisió, adjudicació i col·laboració-; les nocions bàsiques sobre valoracions d’immobles o les repercussions fiscals de la partició i l’Impost de Successions, així com de Renda i Societats, entre d'altres.

Les inscripcions per assistir al curs s'han de fer on-line a través del següent enllaç: