Comissió de Cultura / Formació | Formació ICAB

Curs de procediment administratiu organitzat pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

La Secció de Dret Administratiu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) organitzarà del 30 de maig al 20 de juny de 2017 una nova edició del Curs de Procediment Administratiu Comú.
Tue Apr 04 00:00:00 CEST 2017

El programa d’aquest curs especialitzat se centrarà en la Llei 39/15 de procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 40/15 de Règim Jurídic del Sector Públic.

Així doncs, s’hi abordaran els principis generals d’aquestes normes i l’àmbit d’aplicació. També, l’actuació, les potestats i els requisits de l’acte administratiu, i la motivació, eficàcia i invalidesa i els actes nuls i anul·lables.

A més, s’analitzaran en profunditat les parts del procediment administratiu: responsables i interessats, iniciació, tramitació, terminis i notificacions.
S’estudiarà, així mateix, la finalització del procediment, la resolució, el desistiment i la renúncia, la caducitat, la terminació convencional i el silenci administratiu.

També s’estudiarà la revisió dels actes administratius (d’ofici i a instància de part) i quins són els recursos administratius.

Tancarà el programa del curs el procediment sancionador i la responsabilitat patrimonial de l’Administració.

Els interessats en realitzar aquest curs es poden adreçar al Departament de Formació de l’ICAB o bé consultar el següent enllaç per obtenir informació addicional del mateix: