Comissió de Cultura / Formació | Titulars

Constituïda la nova Secció de Dret de l’Energia

Els col·legiats i col·legiades que vulgueu incorporar-vos a la Secció de Dret de l’Energia podeu fer-ho des de la vostra àrea personal.

Mon Jul 29 11:03:38 CEST 2024

Tenint en compte que l’energia és un dels vectors de transformació del model socioeconòmic industrial, així com l’especial importància actual de les energies renovables en el context dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de Nacions Unides i els reptes jurídics que planteja el nou marc regulador verd, la Junta de Govern, de conformitat amb els articles 74.1.l) i 86.1 dels Estatuts col·legials i de l’article 11.1 del Reglament de la Comissió i Cultura de l’ICAB, ha acordat la creació de la nova Secció de Dret de l’Energia de l’ICAB.

La Secció de Dret de l’Energia, tindrà, entre d’altres, els objectius següents:

• Promoure l’estudi del Dret de l’energia amb caràcter general i permetre l’intercanvi de bones pràctiques.
  • Fomentar l’estudi de totes les qüestions jurídiques relacionades amb la implantació de les energies renovables, en l'àmbit de fiscalitat, regulació i finançament i de les noves tendències relatives a les figures reguladores de les energies renovables.
  • Col·laborar en la formació dels col·legiats i col·legiades que estiguin interessats en especialitzar-se en aquesta matèria, impulsant l’organització de cursos i jornades, en interacció amb altres Seccions col·legials.
  • Col·laborar amb la Comissió de Normativa en l’estudi i preparació d’esmenes en relació amb els projectes normatius relacionats amb el Dret de l’energia.

Igualment, la Junta de Govern, a fi d’impulsar l’organització d’aquesta nova Secció i de gestionar el seu funcionament fins a la celebració de les primeres eleccions per proveir l’òrgan de direcció de la Secció, ha acordat el nomenament d’una Junta Gestora amb la composició següent:

Junta Gestora

Presidenta:
Sra. Rosa Peña Sastre, diputada de la Junta de Govern

Vocals:
Sr. David Couso Saiz
Sra. Meritxell Sayol Serra
Sr. Pablo Barreneche Moltó
Sr. Pablo José Oliver Jané

La Junta de Govern ha acordat també obrir un termini fins al 31 de desembre de 2024 per tal que els col·legiats i col·legiades que ho desitgin puguin incorporar-se a la Secció Dret de l’energia i conformar d’aquesta manera el cens de la nova Secció.

Un cop constituït el cens de la Secció, es convocaran les primeres eleccions per proveir el seu òrgan de direcció.

Barcelona, juliol de 2024