Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Formació ICAB | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: El 7è Congrés de l’Advocacia de Barcelona analitzarà la futura regulació sobre l’eficiència processal, organitzativa i digital

•  Serà del 18 al 21 de juliol, a través de més de 40 conferències gratuïtes que es realitzaran de forma presencial a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona
  • En aquesta edició del Congrés també s’abordarà l’horitzó digital de la Justícia a Espanya i a Catalunya. La conferència tindrà lloc el dimecres 20 de juliol, a les 18h, i comptarà amb la participació d’Aitor Cubo Contreras, director General de Transformació Digital del Ministeri de Justícia; Adoración Tellado Rosselló, directora General de Modernització de l’Administració de Justícia, Jesús M. Sánchez, degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Benigno Villarejo Alonso, degà de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Gijón i membre de la Comissió del CGAE per a la Innovació i desenvolupament tecnològic de l'advocacia, i Paz Vallés, diputada de la Junta de govern de l’ICAB i responsable de noves tecnologies.

Fri Jul 15 00:00:00 CEST 2022

Barcelona, 14 de juliol del 2022. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza del 18 al 21 de juliol i sota el lema “Formació, debat i reflexió jurídica” el 7è Congrés de l’Advocacia de Barcelona (#CongrésAdvocacia22)

En el transcurs d’aquests 4 dies i en les franges de migdia (de 13 a 14:30h) i de tarda ( de 16 a 17:30h i de 18 a 19:30h) se celebraran més de 40 conferències que serviran per aprofundir en el Projecte de Llei de mesures d’eficiència processal del servei públic de Justícia, el Projecte de Llei orgànica d’eficiència organitzativa del servei públic de Justícia i l’Avantprojecte de Llei de Mesures d’Eficiència Digital del Servei Públic de Justícia aplicat a diferents àmbits del dret.

En aquest sentit cal destacar que s’abordaran les mesures de conciliació de la vida familiar i personal dels advocats i advocades davant els tribunals (Projecte de Llei d'Eficiència Processal), la digitalització i eficiència processal en la jurisdicció contenciós-administrativa, la conformitat de l'acusat en el Projecte de Llei de Mesures d'Eficiència Processal, el nou model organitzatiu en la jurisdicció social arran de l’avantprojecte de llei d'eficiència digital; el procés penal i els seus efectes arran de la projecte de llei d'eficiència processal, entre d’altres.

Aquesta 7a edició del Congrés també servirà per tractar la reforma de la llei concursal en relació a la Llei de mesures d’eficiència organitzativa, als processos de família i el paper del CGAE en el plantejament d’aquesta reforma.

En aquesta nova edició del Congrés també s’abordarà l’horitzó digital de la Justícia a Espanya i a Catalunya i especialment les aplicacions d’ús obligat en l'àmbit de la justícia per part dels professionals de l'advocacia. Serà en el marc d’una conferència que tindrà lloc el proper 20 de juliol a les 18h, i comptarà com a ponents amb Aitor Cubo Contreras, director General de Transformació Digital del Ministeri de Justícia; Adoración Tellado Rosselló, directora General de Modernització de l’Administració de Justícia i Benigno Villarejo Alonso, degà de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Gijón i membre de la Comissió del CGAE per a la Innovació i desenvolupament tecnològic de l'advocacia. L’acte serà presentat pel degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, i moderat per la diputada de la Junta de Govern de l’ICAB i responsable de noves tecnologies, Paz Vallés.

L’anàlisi sobre la digitalització i modernització de la justícia també s’abordarà a través d’altres conferències, com per exemple, l’ús actual de l’expedient electrònic judicial i la prova electrònica; la digitalització del registre mercantil;  l’ús de la prova pericial i les noves tecnologies a través d’un exemple en auge com és la pericial per pèrdua de reputació on line, o la titulada “propostes de l’advocacia per a la modernització i digitalització de la Justícia”.

El Congrés també servirà per promoure l’arbitratge i els MASC entre l’advocacia i per donar a conèixer el Compliance com a mecanisme de bona governança.

Al llarg d’aquesta nova edició del Congrés de l’Advocacia de Barcelona també es tractaran altres aspectes de plena actualitat que afecten el dia a dia de a ciutadania com són:

• La resolució de conflictes des consum;
  • La violència contra la infància i l'adolescència,
  • L’accés a la justícia per part de les persones amb discapacitat,
  • Les iniciatives legislatives que s’han realitzat per introduir la ‘clàusula rebus’ en l’ordenament jurídic espanyol
  • Les accions que ha realitzat l’ICAB per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030.

Les conferències són gratuïtes per a les persones col·legiades i associades de l’ICAB i seran impartides gràcies a la col·laboració de ponents de primer nivell en tots els àmbits del Dret. Podeu consultar el programa detallat al web 7è Congrés de l’Advocacia de Barcelona

L’ICAB aposta per la formació de l’advocacia com a pilar essencial per garantir l’excel·lència en la prestació de serveis vers la ciutadania.