Secretaria de Junta de Govern | Premis i Beques

Atorgat el Premi Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz 2023

El lliurament d’aquest Premi tindrà lloc el proper dimecres 12 de juny de 2024, a les 18.00h, en el Saló d’Actes de l’ICAB, en el marc d’una de les sessions de la Festivitat patronal de Sant Raimon de Penyafort.

Fri May 31 09:15:42 CEST 2024

El Premi Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz va ser instituït el 2020 per la Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona per honrar la memòria de l’Excm. Sr. Josep Joan Pintó Ruiz, qui va ser degà del Col·legi (1978-1982), estimat i admirat per tots, acadèmic de número de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, vicepresident del Consejo General de la Abogacía Española i un referent excepcional en el món de l’advocacia, de la justícia i per a la societat.

El Premi està destinat a ajudar a la realització d’un treball sobre un tema de Dret civil català per part d’advocats i advocades en exercici.

El Jurat del Premi Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz 2023 sobre Dret civil català, integrat pels diputats de la Junta de Govern de l'ICAB Sr. Frederic Munné i Sr. Ramon Casanova; per la diputada de la Junta de Govern Sra. Montse Pintó, en representació de la família del degà Josep Joan Pintó Ruiz; per  l'advocat Sr. Màrius Miró i per la presidenta de la Secció de Dret Civil de l'ICAB, Sra. Marta Legarreta, reunit en sessió de 22 de maig de 2024, ha acordat, per unanimitat, atorgar el Premi Memorial Degà Josep Joan Pintó Ruiz al projecte d’investigació següent:

• "L'avantatge injust i la rescissió del contracte: dissecció de la solució catalana davant l'abús contractual (art. 621-45 CCCat) i comparativa amb altres ordenaments", presentat pel senyor Anton Vives Tous.

• Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de treballs literaris finalitzarà el dia 28 de juny de 2024.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Atorgat el Premi Luis del Castillo sobre Justícia Penal Internacional i Drets Humans 2023!

La Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) va instituir el 2021 el Premi Luis del Castillo al millor projecte d’investigació sobre Justícia Penal Internacional i Drets Humans, en homenatge a la figura de l’Excm. ...
  • Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.