Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Titulars

Arquia Banca, la caixa dels arquitectes, compra a Bantierra la Caixa d'Advocats

Arquia Banca, cooperativa de crèdit especialitzada en el servei a professionals, sobretot arquitectes, ha arribat a un acord amb Bantierra per a l'adquisició del negoci bancari de Caixa Advocats, entitat de referència per al col·lectiu jurídic.
Mon Jul 31 00:00:00 CEST 2017

L'operació està subjecta a l'obtenció de les autoritzacions reglamentàries i permetrà a Arquia Banca avançar en l'objectiu de creixement fixat en el Pla Estratègic 2016-2019, reforçant així el seu posicionament com a banca per a professionals i empreses -especialitzada en grans patrimonis i en la gestió de les necessitats de finançament dels col·lectius professionals- i ampliar la base de clients.

Caixa Advocats, fins ara integrada a Bantierra i amb presència a Catalunya, Madrid i el País Valencià, compta amb una cartera de més de 25.000 clients i un volum de negoci de 600 milions d'euros, gestionats a través d'una xarxa de 12 oficines, 3 delegacions -dos d'elles especialitzades en oferir serveis per a empreses- i 18 agents financers. Caixa Advocats és conscient que molts dels seus clients són advocats i ha fet arribar a Arquia Banca el seu desig perquè creu productes financers a mida.

La integració permetrà als clients de Caixa Advocats beneficiar-se dels serveis i l'assessorament personalitzat del Grup Arquia Banca, gràcies a la seva xarxa de 25 oficines situades a les principals ciutats del país i que tenen capacitat d'atenció personalitzada per a aquest col·lectiu professional. Per la seva banda Caixa Advocats continuarà desenvolupant la seva activitat amb la mateixa marca referent per als professionals del Dret.

Malgrat que hi ha una llarga història de relació i col·laboració entre Caixa d'Advocats i l'ICAB, no hi ha vinculació societària entre les dues entitats, més enllà d'una simbòlica participació accionarial.

En qualsevol cas, el compromís d’Arquia Banca és treballar conjuntament amb l’ICAB perquè els serveis que es prestin des d'aquesta entitat siguin els més adequats a les necessitats de l'advocacia.