Comissió de Cultura / Formació | Titulars | Secció de Dret del Consum

Anàlisi a l’ICAB del Dret de desistiment del consumidor, l’e-Commerce i la recent sentència del TJUE d’obligació de valoració de la solvència del deutor

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona ha commemorat aquest 15 de març el “Dia Mundial dels Drets del Consumidor” amb la celebració d’una jornada, que sota l’organització de la Secció de Dret de Consum, ha servit per abordar tres qüestions de plena actualitat sobre aquesta matèria.

Fri Mar 15 14:14:00 CET 2024

L’advocada i presidenta de la Secció de Dret del Consum de l'ICAB, Paz Cano Sallarés, ha inaugurat l’acte i ha estat la ponent de la taula sobre el Dret de desistiment del consumidor, que ha presentat l’advocat professor associat de la Facultat de Dret de la UB, Isidor García Sánchez.

La segona taula ha versat sobre la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), d’11 de gener del 2024, sobre l'obligació del prestamista d’avaluar la solvència del deutor, i ha comptat amb la magnígfica intervenció de Francisco Javier Orduña Moreno, exmagistrat de la Sala 1a del Tribunal Suprem i catedràtic de Dret Civil de la Universitat de València. Ha presentat la sessió Vanesa Fernández Escudero. advocada i vocal de la Secció de Dret del Consum de l'ICAB.

Per últim,s’han tractat les problemàtiques derivades de l’e-Commerce amb l’excel·lent intervenció d’ Esther Lorente Fernández, advocada i vocal de la Secció de Dret de Consum del Col·legi. Ha presentat la taula l’advocat Luis López.

Cada 15 de març es commemora el “Dia Mundial dels Drets del Consumidor” amb la finalitat de què es promoguin i donin a conèixer els drets fonamentals que assisteixen als consumidors i consumidores.