Departament Internacional | Departament Internacional ICAB

Webinar Internacional Trobades Barcelona Memorial Jacques Henry 2021 (EN ANGLÈS)

Organitzat amb la col·laboració de la Federació dels Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE), de la qual el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona n’és membre fundador.

Divendres 29 de gener de 2021

9.15 – 12.30h

TEMA: “FAKE NEWS I PRIVACITAT: PERSPECTIVA LEGAL”

1er panel: Propietat intel·lectual vs Dret a la Privacitat

Experts nacionals i internacionals en la matèria intervindran en aquesta taula.

Les noves Directives de la UE i el Tribunal de Justícia de la UE estan desenvolupant una nova relació entre la privacitat personal i els drets de propietat intel·lectual.

La privacitat s’ha considerat tradicionalment essencial, però això està canviant.

El Tribunal i les Directives estan constatant que els drets de propietat intel·lectual també són drets fonamentals i cal un equilibri.

Això també té conseqüències per als proveïdors de serveis a Internet

2n panel: Fake News: clients i l’Advocacia

Amb la intervenció de Presidents d’Associacions Internacionals d’Advocats: FBE, IBA, UIA, ABA, AIJA i CCBE.

Les noves tecnologies han democratitzat l’accés general del públic a qualsevol tipus d’informació i també la desinformació. I ara és fàcil donar a conèixer qualsevol tipus de notícia falsa.

Els Governs i els proveïdors de serveis d’Internet intenten evitar l’extensió de notícies falses. Això té conseqüències legals, tant per al públic com per a la professió d’advocat.

Com defensem els nostres clients de les notícies falses? I del control indegut per part de les Autoritats? Què és una notícia falsa? Com diferenciem les notícies falses i els discursos d’odi?

Departament Internacional | Departament Internacional ICAB

Informació general