Novetats Jurídiques | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

TJUE - SENTÈNCIA DEL TRIBUNAL DE JUSTÍCIA (Sala Novena) de 22 de setembre de 2022 dictada en l'assumpte C‑215/21, que té per objecte una petició de decisió prejudicial plantejada pel Jutjat de Primera Instància n.º2 de Las Palmas de Gran Canària en el procediment entre Zulima i Serveis Prescriptor i Mitjans de Pagaments E. C., S.A. la clàusula relativa al tipus d'interès remuneratori — Demanda presentada per un consumidor a fi que es declari la nul·litat d'aquest contracte — Satisfacció extraprocessal de les pretensions d'aquest consumidor — Costes processals meritades amb què aquest consumidor ha de carregar — Principi d'efectivitat — Normativa nacional que pot dissuadir el referit consumidor d'exercir els drets que la Directiva 93/13/CEE li atorga»

SENTÈNCIA DEL TRIBUNAL DE JUSTÍCIA (Sala Novena) de 22 de setembre de 2022(*). A l'assumpte C‑215/21

Fri Sep 23 14:17:30 CEST 2022

El Tribunal declara:

Els articles 6, apartat 1, i 7, apartat 1, de la Directiva 93/13/CEE del Consell, de 5 d'abril de 1993, sobre les clàusules abusives als contractes subscrits amb consumidors, a la llum del principi d'efectivitat, s'han d'interpretar en el sentit que no s'oposen a una norma nacional d'acord amb la qual, en el marc d'un procés judicial relatiu a la declaració del caràcter abusiu d'una clàusula d'un contracte celebrat entre un professional i un consumidor, en cas de satisfacció extraprocessal de les seves pretensions, el consumidor afectat ha de carregar amb les seves pròpies costes, a condició que el jutge que conegui de l'assumpte tingui imperativament en compte l'eventual mala fe del professional de què es tracti i, si escau, el condemni al pagament de les costes del procés judicial que aquest consumidor s'ha vist obligat a promoure per fer valer els drets que la Directiva 93/13 li atorga.