Àrea personal

×Àrea personal

Número de col·legiat/ada o usuari ICAB / DNI / Email
cercador de professionals
Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Dret Mercantil

NOTA DE PRENSA: La III edició de Congrés sobre Actualitat Mercantil reflexiona sobre les últimes novetats en la legislació d'aquesta branca del dret

El certamen debatrà sobre l'actualitat més recent d'aquesta branca del Dret, com l'aplicació de la clàusula 'rebus' en els contractes mercantils a causa de la pandèmia. L'esdeveniment, organitzat per la Secció de Dret Mercantil de l'ICAB, ha comptat amb la intervenció d'una desena de professionals jurídics especialitzats en aquesta branca de el dret

Thu Nov 26 18:00:33 CET 2020

Barcelona, 26 de novembre de 2020. L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) celebra entre avui i demà la III edició del Congrés d'Actualitat Mercantil, aquest any de forma totalment telemàtica.

L'esdeveniment està organitzat per la Secció de Dret Mercantil de l'ICAB juntament amb el Grup de Recerca en Dret Mercantil (2017SGR01782) i el Projecte d'investigació I + D "Cap a una nova regulació dels grups de societats: problemàtica societària i concursal" (PGC2018-096025-B-10). El Congrés estudia les conseqüències de la crisi del coronavirus en l'àmbit del dret mercantil. Podeu consultar el programa detallat en el següent enllaç.

El Congrés ha estat inaugurat per la degana de l'ICAB, Mª Eugènia Gay, el president de la Secció de Dret Mercantil de l'ICAB, Lluís Esquerra, i el catedràtic de dret mercantil i coordinador del Grup de Recerca en Dret Mercantil, Daniel Vázquez.

Durant la inauguració del congrés, la degana de l'ICAB, Mª Eugènia Gay, ha destacat els greus efectes socials i econòmics sense precedents que la pandèmia ha causat en nombrosos sectors econòmics. En aquest sentit, la degana ha assenyalat que "moltes empreses s'han vist obligades a dur a terme reestructuracions i moviments de tot tipus amb la finalitat d'intentar salvar la situació i vetllar per la seva continuïtat".

Així mateix, la degana també ha posat en relleu les diferents i nombroses novetats legislatives a què s'ha vist sotmès el sector durant els últims mesos i ha manifestat que cal prestar la deguda atenció "ja que en moltes d'aquestes normes pot trobar-se la solució que els clients requereixen per a assegurar la continuïtat del negoci i de les unitats productives ".

Programa

El III Congrés sobre Actualitat Mercantil aborda, a través de diferents taules i blocs temàtics, qüestions com la problemàtica del dret de separació per falta de dividends prevista en l'art. 348 bis de la Llei de societats de capital, les operacions vinculades en el marc de grups de societats, l'aplicació de la clàusula ‘rebus’ en els contractes mercantils o la responsabilitat dels administradors davant eventuals situacions de refinançament i dissolució per pèrdues.

Per a això es compta amb la participació com a ponents d'una desena de professionals reconeguts dins 'àmbit jurídic, entre ells el secretari de l'ICAB, Jesús Sánchez, el magistrat i president de la Secció 15a de l'Audiència Provincial de Barcelona, Joan F. Garnica Martín ; el Catedràtic de Dret Civil, Fernando Pantaleón Prieto; el magistrat de la Sala Primera del Tribunal Suprem, Ignacio Sancho Gargallo; el magistrat de la Secció 15a de l'Audiència Provincial de Barcelona, José M. Fernández Seijo, entre d'altres. Les taules compten com a moderadors amb Lluís Esquerra, Daniel Vázquez, les diputades de la Junta de Govern Cristina Vallejo i Yvonne Pavia i la professora titular de Dret Mercantil i magistrada de l'Audiència Provincial de Barcelona, Elena Boet.

Un altre dels objectius de les Jornades ha estat fer un recorregut per la jurisprudència de Tribunal Suprem més recent en matèria mercantil amb una taula de tancament específica per portar a col·lació aquelles resolucions que s'han de tenir en compte per a la pràctica professional.

També et pot interessar

• Mesurar com s'utilitza la pàgina web.
  • Habilitar la personalització de la pàgina web.
  • Per a funcions de publicitat, màrqueting i xarxes socials.