institut-idret | Titulars

L'ICAB analitza el Règim Jurídic dels pisos d'ús turístic

El 24 de maig de 2023 s’ha celebrat a l’Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) una jornada de màxima actualitat dedicada a analitzar el règim jurídic dels pisos turístics.

Wed May 24 17:09:00 CEST 2023

La Jornada: "El Règim Jurídic dels pisos d'ús turístic" s’ha iniciat amb una sessió inaugural a càrrec de Jesús M. Sánchez, degà de l'ICAB, i José Manuel Busto Lago, president de la “Asociación de Profesores de Derecho Civil (APDC)”.

La primera taula rodona del programa s’ha centrat en la situació, contextualització i dret comú-dret català en relació amb els pisos turístics. Han participat com a ponents Alejandro Fuentes-Lojo Rius, advocat especialitzat en aquest àmbit, i Josep Ferrer-Riba, catedràtic de Dret Civil de la Universitat Pompeu Fabra i director de la Comissió de Codificació de Catalunya. La moderació de la taula ha anat a càrrec de Manuel Jesús Marín López, catedràtic de Dret Civil de la Universitat de Castella-La Manxa.

La segona taula rodona ha servit per debatre sobre els pisos d'ús turístic i les Comunitats de Propietaris, centrant-se en la jurisprudència recent del Tribunal Suprem (TS) i del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). En aquesta ocasió, s’ha comptat amb les exposicions de Maria Àngels Gomis Masque, presidenta de la Secció 13a de l'Audiència Provincial de Barcelona, i Guillermo Cerdeira Bravo de Mansilla, catedràtic de Dret Civil de la Universitat de Sevilla. Marta Legarreta Fontelles, advocada i membre de la Secció de Dret Civil de l'ICAB, ha fet de moderadora.

Excel·lent oportunitat per aprofundir en els aspectes legals dels pisos d'ús turístic, així com per conèixer les perspectives del Dret Civil i la jurisprudència més recent en relació a aquest tema.

Aquesta proposta formativa l’han organitzat conjuntament la Secció de Dret Civil del Col·legi, l’APDC i l'Institut I+DRET.

La jornada s’ha seguit amb molt d’interès per part dels col·legiats/des, tant en format presencial com en línia, sumant més de 500 assistents entre les dues modalitats.

#FormacióICAB

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Titulars | Premis, Beques i Subvencions

Participa als Premis ICAB 2023! Tens temps fins al 3 d'abril del 2024

S'ha ampliat el termini de presentació de les candidatures fins al 3 d'abril de 2024 dels següents Premis Jurídics que convoca l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).