Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances

Celebrat el 27è Congrés de Responsabilitat Civil (2023)

La Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona ha celebrat, els dies 15 i 16 de juny de 2023, el 27è Congrés de Responsabilitat Civil (RC).

Fri Jun 16 16:00:00 CEST 2023

El programa del 27è Congrés de Responsabilitat Civil (2023) de l'ICAB s'ha dividit en 10 ponències de màxima actualitat en el camp de la Responsabilitat Civil:

1. RC administradors de societats mercantils. Accions especials.
  2. La responsabilitat patrimonial derivada de l'acte administratiu (el Decret de l'Estat d'Alarma tres anys després).
  3. La Responsabilitat Civil derivada de la filtració de les dades personals o confidencials.
  4. Responsabilitat Civil dels centres docents: bullying, ciberassetjament, maltractament i abusos.
  5. Una anàlisi al supòsit més important de Responsabilitat Civil de la història de l'Estat espanyol: el cas Prestige.
  6. Projecte de reforma del barem. Les millores i canvis que se'ns venen.
  7. Responsabilitat civil de productes i intel·ligència artificial #IA. Noves directives europees. Canvis i futur de la RC i la culpa.
  8. Responsabilitat civil sanitària. Falta o defecte en el consentiment informat i la responsabilitat per dany desproporcionat. Compatibilitat de la indemnització de dany moral amb el d'autonomia del pacient i/o connexió amb altres danys personals i patrimonials.
  9. Aplicació del barem fora de l'àmbit motoritzat i dany moral. El que hauria de ser i el que tenim.
  10. El tercer perjudicat en les prestacions econòmiques derivades de les indemnitzacions per accidents de trànsit. Ha de permetre's la seva reclamació?

La inauguració del Congrés ha anat a càrrec del diputat de la Junta de Govern del Col·legi Ramon Casanova i de Diego Callejón Muzelle, president de la Comissió d'Advocats de Responsabilitat Civil i Assegurances, mentre que la cloenda l'ha feta Jorge Fuset Domingo, vicepresident de la Comissió.

Programa complet.

#FormacióICAB