Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Dret de Família

CONVOCATÒRIA DE PREMSA: El ‘I Congrés de Dret de Família de l'ICAB’ analitzarà la sostracció de menors, la VIDO i altres qüestions pràctiques dels procediments judicials d’aquesta branca del dret

El director General de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Joan Ramón Casals, la vicedegana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Susana Ferrer, i la presidenta de la Secció de Dret de Família de l’ICAB, Cristina Díaz-Malnero, inauguraran demà dimecres, 11 de maig, a les 16h, aquest Congrés

Tue May 10 16:13:00 CEST 2022
  • Aquest esdeveniment servirà, també, per abordar els canvis legislatius en matèria de dret de família, què s’entén per domicili familiar, qüestions pràctiques de dret internacional en els processos de família, les repercussions fiscals de les ruptures familiars i l’ús de la mediació en aquests processos, entre d’altres temes.

Barcelona, 10 de maig de 2022. Coincidint amb el ‘Dia de la Família’, que se celebra el proper 15 de maig, la Secció de Dret de Família del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona organitza de l'11 al 13 de maig de 2022 el ‘I Congrés de Dret de Família’. Aquest esdeveniment, que es realitza de forma presencial a la seu de l’advocacia barcelonina (C/ de Mallorca 283) serà una oportunitat immillorable per analitzar la legislació vigent en aquesta matèria del Dret.

Inauguració

La vicedegana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Susana Ferrer, el director General de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Joan Ramón Casals i la presidenta de la Secció de Dret de Família de l’ICAB, Cristina Díaz-Malnero, inauguraran demà dimecres, 11 de maig, a les 16h, el Congrés.

El ‘I Congrés de Dret de Família’ s’estructura en dues taules magistrals, que serviran per abordar “El present, passat i futur del dret de família” i el concepte de “Domicili familiar” i, a més, es realitzaran nou tallers per abordar qüestions pràctiques relacionades en aquest branca del dret com són:

• El dret internacional privat en els processos de família.
  • Com es pot utilitzar la mediació per resoldre conflictes de família.
  • La Sostracció internacional de menors.
  • La violència domèstica en els procediments de família.
  • Qüestions derivades de la filiació.
  • La visió pràctica i des del punt de vista de lletrats i magistrats de qüestions processals controvertides en l’àmbit familiar.
  • La psicologia forense aplicada als casos de família.
  • Tot el que podem resoldre a la notaria enlloc d’acudir al jutjat.
  • Consells pràctics per en relació a les repercussions fiscals de les ruptures matrimonials i de família.

Totes aquestes qüestions es tractaran al llarg de les tres jornades en què es desenvolupa el Congrés i gràcies a la participació de més de 20 ponents, entre els quals hi ha advocats i advocades, membres de la magistratura, notaris, psicòlegs, professors de Dret Civil i mediadors. Podeu consultar el programa detallat a través del següent enllaç

Divendres 13 de maig, darrera jornada del I Congrés de Dret de Família

El divendres, 13 de maig, de 9 a 11.30h, es donaran a conèixer les conclusions del ‘I Congrés de Dret de Família’ i, posteriorment, s’obrirà un fòrum de debat on hi participaran membres de la Secció de Dret de Família de l’ICAB com  Carmen Valera (vicepresidenta) i  Juan Francisco López Fernández (assessor de la Secció) i la magistrada de la secció 12a de l’Audiència provincial de Barcelona, Raquel Alastruey.

Cloenda del Congrés

A les 13.30h, les vocals de la Secció de Dret de Família del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona Rosa Mª Barberà i Clara Orpinell clouran el I Congrés de Dret de Família.

Els mitjans interessats en seguir el 'I Congrés de Dret de Família' han d'acreditar-se prèviament indicant el nom i cognoms, mitjà i telèfon de contacte a:
comunicacio@icab.cat