Si no pot visualitzar el contingut d'aquest e-mail, faci clic aquí

logotip ICAB

FLAIX ICAB - La CRAJ informa 25 (Juliol 2025)

5 Agost 2025

NOTÍCIES

La CRAJ informa: Acord sobre la posada en funcionament de la quarta fase de la centralització dels apoderaments Apud Acta al partit judicial de Mataró
Us informem que la Secretaria de Coordinació Provincial de Barcelona, ha adoptat un acord relatiu a l’inici de la quarta i darrera fase de la centralització del servei d'apoderaments apud acta, sota la direcció de la lletrada de la CEL (Comissió Especial de llançaments), a partir de l’1 de setembre de 2025 en la que, l’Oficina de Serveis Transversals també realitzarà l’atorgament dels apoderaments apud acta de les parts demandants dels procediments dels Jutjats de Primera Instància de Mataró.

La CRAJ informa: Comunicació de possibles incidències amb motiu de la vaga de jutges i fiscals convocada per als dies 1, 2 i 3 de juliol de 2025
Per a una millor valoració i seguiment de les possibles incidències que poguessin derivar-se de la vaga de jutges i fiscals convocada per algunes associacions representatives d'aquests col·lectius per als dies 1, 2 i 3 de juliol de 2025, davant d'una eventual suspensió prèviament no notificada per part de l'oficina judicial per aquesta raó, recomanem als professionals de l’advocacia:

La CRAJ informa: Inspecció a diversos òrgans judicials
Us informem que el Consejo General del Poder Judicial (CGPJ) ha previst la realització d'una visita d’inspecció, durant la setmana del 29 setembre al 3 d'octubre de 2025, en els següents òrgans judicials:

La CRAJ informa: Presentació de la prova documental en el procediment social
Consulta el detall en el document adjunt.

La CRAJ informa: Acord sobre la presentació i repartiment de demandes civils i mercantils durant el mes d’agost a Barcelona
Us informem que el Jutjat Degà de Barcelona ha dictat l’acord governatiu 406/2025-S en data 14 de juliol, fent referència a una sèrie de previsions sobre la presentació i repartiment de demandes civils i mercantils de caràcter urgent durant el mes d’agost de 2025.

La CRAJ informa: Resolució del Departament de Justícia sobre la implantació de l’oficina judicial dels Tribunals d’Instància de Badalona i L’Hospitalet de Llobregat
Us informem de la Resolució JUS/2493/2025, de 27 de juny, per la qual s'implanta l'oficina judicial que ha de donar suport als tribunals d'instància als partits judicials compresos en la segona fase de constitució dels tribunals d'instància, d'acord amb les disposicions transitòries primera i cinquena de la Llei orgànica 1/2025, de 2 de gener, de mesures en matèria d'eficiència del servei públic de justícia, i es transformen els jutjats de pau que hi ha en aquests partits judicials en oficines de justícia en els municipis.

La CRAJ informa: Centralització del servei d’atorgament apud acta en l’Audiència Provincial de Barcelona
Us informem de l’Acord adoptat per la Secretaria de Coordinació Provincial de Barcelona en data 10 de juny 2025, relatiu a la centralització del servei d’atorgament d’apud actes a l’Audiència Provincial de Barcelona.

La CRAJ informa: Acord relatiu a les notificacions telemàtiques durant els mesos d'agost i setembre de 2025
Us informem de l’Acord adoptat per la Secretaria de Coordinació Provincial de Barcelona en data 15 de juliol de 2025, relatiu a la manera d'efectuar les notificacions telemàtiques durant els mesos d'agost i setembre de 2025.

L’ICAB acull l’acte de lliurament de les assignacions per fer estades en despatxos de l'advocacia als jutges i jutgesses en pràctiques de la 75a promoció de l’Escola Judicial
El dimecres 16 de juliol de 2025, la degana del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, Cristina Vallejo, i la cap de Secció de Formació Inicial i directora en funcions de l'Escola Judicial, Clara Carulla, han inaugurat l'acte d'assignació de despatxos de l'advocacia a l'alumnat de la 75a promoció de jutges/jutgesses en pràctiques de l’Escola Judicial.

La CRAJ informa: Informació sobre la implantació del Tribunal d’Instància de Mollet del Vallès
Des de la Direcció del Servei Comú de Tramitació dels Tribunals d’Instància de Mollet del Vallès, ens informen que amb motiu de la implementació l’1 de juliol de la primera fase de l'oficina judicial en aquest partit, s’ha procedit a una redistribució de tots els procediments corresponents a l’ordre jurisdiccional civil per àrees funcionals i materials entre la plantilla judicial, que ha motivat alguns canvis tant d’índole informàtica i tecnològica com material, al haver estat necessari reorganitzar els espais i traslladar al personal.

La CRAJ informa: Models d'autoliquidació de l'impost sobre successions i donacions gestionat per l'Agència Tributària de Catalunya
Us informem de l’Ordre ECF/122/2025, de 17 de juliol, per la qual s'aproven els models d'autoliquidació de l'impost sobre successions i donacions gestionat per l'Agència Tributària de Catalunya.

La CRAJ informa: Acords de la Junta de Jutges de Lleida i Manresa (MASC)
Us facilitem l’acord per unanimitat en Junta de Jutges de Manresa de 22 de maig de 2025 i l’acord d’unificació de criteris de la Junta de Jutges de Primera Instància de Lleida.

La CRAJ Informa: Modificació de les normes de repartiment per Acord de la Junta de Jutges de lo Social
Us informem que la sala de govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en sessió celebrada en data 15 de juliol de 2025, ha acordat la modificació de les normes de repartiment proposada per la Junta de Jutges del Social, amb relació a la desacumulació de demandes, per tal de que totes aquestes recaiguin en un mateix òrgan judicial, fins a un màxim de deu procediments.

La CRAJ Informa: Modificació de les normes de repartiment i del calendari de guàrdies dels Jutjats de Violència sobre la Dona de Barcelona
Us informem que la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en sessió celebrada el 22 de juliol de 2025, va adoptar una sèrie d'acords referits als Jutjats de Violència sobre la Dona de Barcelona.

La CRAJ Informa: Acords d’unificació de criteris dels Jutjats de Blanes en relació a la interpretació del requisit de procedibilitat de la LO 1/2025, de 2 de gener
Us informem que la Junta de Jutges de Primera Instància i Instrucció de Blanes ha adoptat un Acord en unificació de criteris en relació amb la interpretació del requisit de procedibilitat de la LO 1/2025, de 2 de gener.

La CRAJ Informa: Acords d’unificació de criteris dels Jutjats de Família de Girona en relació a la interpretació del requisit de procedibilitat de la LO 1/2025, de 2 de gener
Us informem que els Jutjats de Família de Girona, a l'empara del que disposa l'art. 170 LOPJ i 62.1 del Reglament 1/2000 d’òrgans de govern dels Tribunals, han adoptat un Acord en unificació de criteris amb relació a la interpretació del requisit de procedibilitat de la LO 1/2025, de 2 de gener.

La CRAJ Informa: Noves nomenclatures a Lexnet i sistemes integrats
Des de la Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia (Ministeri de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts) s'informa que s'ha procedit a la modificació en les corresponents aplicacions i plataformes de presentació d'escrits telemàtiques, dels noms dels òrgans judicials existents per reflectir-ne la transformació en Tribunals d'Instància, iniciada el passat 1 de juliol amb motiu de la reforma implementada per la Llei Orgànica 1/2025, de 2 de gener, de mesures en matèria deficiència del Servei Públic de Justícia.

C/ Mallorca, 283 - 08037 Barcelona - Telf: 93 496 18 80 - Fax: 93 487 15 89 - E-mail: icab@icab.cat - www.icab.cat

AVÍS: Aquesta adreça de correu està destinada a l'enviament d'informació i no està habilitada per a la recepció de missatges. Per a qualsevol consulta o comentari, si us plau adreci's a E-mail: icab@icab.cat Copyright Thu Aug 07 04:22:58 CEST 2025 ©